Na tej stronie znajdziesz pakiety kaligrafii (skany wysokiej jakości) do samodzielnego druku.
Pięć spakowanych kaligrafi (kolor) w jakości wystarczającej do wydruku w formacie A3 do pobrania w pliku rar tutaj . Powielanie wyłącznie do użytku prywatnego. (c) 2020 Xie Mengheng. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Źródło: Zapiski historyka (史記)
„Niechaj debatuje Sto Szkół!”. To pean na cześć synergii cywilizacyjnej, która nastąpiła w czasie apogeum chaosu Okresu Walczących Królestw. Dziesięciolecia wojen toczonych pod szyldem „dominacja to przetrwanie” zrodziły gwałtowne przyspieszenie rozwoju cywilizacji. Kluczową częścią tego zjawiska było powstanie rozmaitych szkół, z których każda wypracowała koncepcję lub filozofię na zarządzanie państwem i jego wysiłkiem wojennym.
Starożytni reprezentanci rozmaitych szkół myśli wpływali na siebie i swoje idee, wspomagając wysiłek wojenny swoich ojczyzn własnym zestawem narzędzi koncepcyjnych. Sun Zi był reprezentantem szkoły militarystów (bingjia 兵家, Szkoła Strategów), Konfucjusz – Szkoły Konfucjańskiej (rujia 儒家). Sito ewolucyjne ciągłych wojen z zabójczą bezstronnością usuwało pomysły kontrproduktywne. Liczyła się skuteczność i zdolność danego rozwiązania do zapewnienia państwu przetrwania.
Nie wszyscy starożytni mistrzowie i uczniowie tych szkół żyli w jednym pokoleniu i w jednym miejscu. Koltektywnym, trwającym stulecia wysiłkiem stworzyli zjawisko intelektualne pod nazwą Sto Szkół. Tak jak współcześni współautorzy tego tomu, stworzyli kolektywnym wysiłkiem niniejszy podręcznik oddzialywania na bieg rzeczy.
Źródło: Zapiski historyka (史記)
To kluczowa fraza ze starożytnej opowiastki dydaktycznej. Kołodziej pracujący przy swoim zagłębionym w starożytnych traktatach suwerenie stwierdził, że zawartość szacownych ksiąg to młóto starożytnych. Zapytany przez rozzłoszczonego tym stwierdzeniem króla kołodziej wyjaśnił:
Sprawność ręki zyskuję pogrążony w pracy. Ma ręka wie, jak mocno ciosać i przykrawać, gdyż wiedza ta płynie z mojego serca. Słowami ta zdolność wyrażona być nie może. Memu synowi jednako przekazać jej nie mogę. Talenty starożytnych umarły wraz z nimi. Dlatego właśnie dzieła ich, które raczysz czytać, są jedynie niespłukanymi resztkami, które pozostawili.
Ta słynna opowiastka poucza, że wiedza to coś innego, niż zdolność jej spożytkowania. Nie ten mądry, kto wie, jak czynić, ale ten, kto zdolnym wiedzę w czyn przekuć. A do tego trzeba uruchomić pamięć mięśniową, rozpoznać sprzyjające okoliczności i wychować się w środowisku społecznym umożliwiającym realizację samodoskonalenia. Morał opowiastki można zamknąć w słowach gen. Kraszewskiego, który stwierdził na kartach tej publikacji, że dowódca ma mieć wizję.
Źródło: Sztuka wojny V. 1
Źródło: Sztuka wojny I. 1
Źródło: Sztuka wojny III. 1
Źródło: Sztuka wojny IV. 4
Źródło: Sztuka wojny IV. 6-9
Źródło: Sztuka wojny V.12
Źródło: Sztuka wojny VI. 2
Źródło: Sześć strategii księcia Tai (六韜)
Źródło: Sześć strategii księcia Tai (六韜)
Źródło: Sześć strategii księcia Tai (六韜)
Źródło: Sześć strategii księcia Tai (六韜)
Źródło: Sztuka wojny IV.11
Źródło: Sztuka wojny IV.15
Źródło: Sztuka wojny IV.16
Źródło: Sztuka wojny V. 7
Źródło: Sztuka wojny V.11
Źródło: Sztuka wojny VI. 24-25
Źródło: Sztuka wojny VI. 27
Źródło: Sztuka wojny VI. 29
Źródło: Sztuka wojny VII. 8
Źródło: Sztuka wojny VII.13
Źródło: Sztuka wojny X.21
Źródło: Sztuka wojny X.22
Źródło: Sztuka wojny X. 28
Źródło: Sztuka wojny XI.15
Źródło: Sztuka wojny XI. 22
Źródło: Sztuka wojny XI. 25
Źródło: Sztuka wojny XIII. 5
Źródło: Sztuka wojny XIII. 21
Źródło: Sześć strategii księcia Tai (六韜)
Źródło: Sześć strategii księcia Tai (六韜)
Źródło: Sześć strategii księcia Tai (六韜)
Źródło: Sześć strategii księcia Tai (六韜)
Źródło: Sześć strategii księcia Tai (六韜)
Źródło: Sześć strategii księcia Tai (六韜)
Źródło: Sześć strategii księcia Tai (六韜)
Źródło: Sześć strategii księcia Tai (六韜)
Źródło: Trzy strategie Huang Shigonga (三略)
Źródło: Trzy strategie Huang Shigonga (三略)
Źródło: Metody Sima
Źródło: Księga mistrza Wei Liao
Źródło: Księga mistrza Wei Liao
Źródło: Księga mistrza Doliny Duchów
Źródło: Księga mistrza Doliny Duchów
Źródło: Pytania i odpowiedzi pomiędzy Tang Taizongiem a Li Weigongiem
Źródło: Pytania i odpowiedzi pomiędzy Tang Taizongiem a Li Weigongiem
Źródło: Pytania i odpowiedzi pomiędzy Tang Taizongiem a Li Weigongiem
Źródło: Pytania i odpowiedzi pomiędzy Tang Taizongiem a Li Weigongiem
Źródło: Pytania i odpowiedzi pomiędzy Tang Taizongiem a Li Weigongiem
Źródło: Pytania i odpowiedzi pomiędzy Tang Taizongiem a Li Weigongiem
Źródło: Tajemna Księga Najwyższej Bieli
Źródło: Tajemna Księga Najwyższej Bieli
Źródło: Dialogi Środka
Źródło: Dialogi konfucjańskie
Źródło: Przekazy Pana Zhuo
Źródło: Przekazy Pana Zhuo
Źródło: Księga Su
Źródło: Trzy strategie Huang Shigonga (三略)
Źródło: Sześć strategii księcia Tai (六韜)